środa, 20 lipca 2011

zielone spaghetti

Od dawna czaiłam się na mocno czosnkowe spaghetti ze szpinakiem :)

składniki:
podwójna pierś z kurczaka
dwie duże cebule
5 ząbków czosnku
jedna mała cukinia
paczka mrożonego szpinaku ( mój był w kulkach )
mała śmietana 12%
oliwa z oliwek
sól, pieprz

paczka makaronu spaghetti

Na rozgrzanej oliwie smażymy pokrojonego w niewielkie kawałki kurczaczka. Wiem, że ponoć oliwa z oliwek na ciepło jest niezdrowa, ale ja jakoś nie umiem sobie odmówić.
Gdy kurczak nie jest już surowy, dodajemy cebulę pokrojoną w paski, czosnek w drobnych plasterkach i pokrojoną w kawałki cukinię. Smażymy chwilę, po czym dolewamy pół szklanki wody. Dusimy pod przykryciem z 15 minut. Gdy cukinia zmięknie dodajemy rozmrożony wcześniej szpinak.

Mieszamy dokładnie, znów dusimy z 10 minut pod przykryciem, po czym doprawiamy solą, pieprzem i dodajemy śmietanę :)



Gotowe! Kusiło mnie żeby zamiast spaghetti podać tagiatelle, ale moja druga połowa dałaby się zabić za spaghetti, więc stwierdziłam, że mu tego nie odmówię :)

2 komentarze: