poniedziałek, 28 czerwca 2010

PIZZA BEZ DROŻDŻY

Pewnie każdy już słyszał o tym, że pizza może być zrobiona bez drożdży. Myślę, że nie powinno się jej porównywać do tradycyjnej. Smak nie jest ani lepszy ani gorszy, jest po prostu inny. Wymaga o wiele mniej pracy. Właśnie takim specjałem uraczyłam dzisiaj moją siostrę na kolację :)

składniki:

2 szklanki mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
niecała szklanka mleka
troszkę wody
sól pieprz

można wykorzystać sos marinara (który jest niżej) lub po prostu smaczny keczup:)


Składniki zagniatamy. Raczej nie ma szans, by ciasto nie wyszło, mi zawsze wychodzi, jest bajecznie proste :) Blaszkę smarujemy oliwą, posypujemy lekko mąką i rozciągamy na niej ciasto. Smarujemy sosem, wykładamy ulubione składniki i pieczemy w 180 stopniach przez około 20 minut.

a efekt jest taki...

4 komentarze:

  1. kocham pizze, Twoja wygląda bardzo smacznie aż mi się zachciało jeść ;) kiedyś na pewno wypróbuję wersję beż drożdży, bo jestem ciekawa smaku, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, a jakiej wielkości miałaś blaszkę? ^^ Bo przy robieniu ciasta kombinowałam z moją keksówką, zastanawiając się, czy nie będzie za duża :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiecznie głodny30 czerwca 2010 17:31

    fuj, ciasto bez drożdży

    OdpowiedzUsuń
  4. przed chwilą wypróbowałam :) wyszło wyśmienicie! u mnie w wersji z tuńczykiem, kukurydzą i oliwkami. dzięki za przepis :)
    ps. zapraszam na mojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń